Welkom, nieuwkomers! Stel jezelf gerust even voor.
-
Dit onderwerp is de plek om iets over jezelf te vertellen. Ik zal beginnen:
Hallo, ik ben Moem! Ik gebruik Ubuntu Touch sinds een jaar of drie; daarvoor had ik LineageOS, maar ik wilde een stapje verder. Omdat ik nauwelijks Android had gebruikt, en weinig gewend was aan specifieke Android apps, was de overstap voor mij vrij makkelijk.
Andere dingen waar ik blij van word: Linux Mint, dingen maken, wandelen, motorrijden, boeken en katten.En jij?
-
M Moem pinned this topic
-
L.S.,
Ik ben ArubIslander.
Al sinds 2013 volg ik de ontwikkeling van Ubuntu Touch. Ik heb destijds speciaal een Nexus 7 2002 WiFi editie tweedehands gekocht om daar de developer's release van UT op te installeren. Toen kon je er niet zoveel mee, maar het was spannend om een compleet nieuwe OS in je handen te hebben. Daarna heb ik achtereenvolgens de BQ 4.5, de BQ M10 FHD aangeschaft in het Canonical tijdperk.
Toen het project door UBports werd overgenomen heb ik een Meizu 5 Pro op Marktplaats gescored omdat mijn andere devices niet mee zouden kunnen naar 16.04.
Ik heb ook nog de PinePhone en de Pixel 3a gekocht speciaal om UT erop te draaien. Daarna vond ik dat het welletjes was met de apparatenmanie.
Verder hang ik rond op het forum en in de Telegram groepen om een beetje op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen rondon het OS en het ecosysteem. En af en toe weet ik iemand op weg te helpen, als een ander me al niet voor is geweest.
-
Gezellig, een Nederlands plekje op het forum!
Mijn naam is Sander. Ik gebruik Ubuntu Touch sinds de lancering van de eerste commerciële Ubuntu Touch telefoon door Canonical in 2015: de BQ Aquaris E4.5. Later kwam daar de BQ M10 tablet bij. Toen UBports de ontwikkeling overnam, ben ik het project blijven volgen en gebruikte ik een Nexus 5 als daily driver. Later heb ik nog een Volla en een Pixel 3A gebruikt. Ondanks tussentijdse uitstapjes naar Android, iOS en Sailfish OS kom ik toch altijd weer terug bij Ubuntu Touch, momenteel op een Fairphone 4.
In de tien jaar dat ik het systeem gebruik, heb ik mezelf apps leren schrijven en heb ik een aantal apps gemaakt die ik in het dagelijks gebruik miste. Daarnaast sta ik graag achter een stand om mensen meer te vertellen over het systeem, vooral in Nederland op verschillende open source gerelateerde evenementen. Dus wie weet tot ziens op T-DOSE of een andere gelegenheid! En anders hier op het forum of in de Telegramgroep